Centar Tratinčica

Edukacija

Stretching:  je način istezanja sa kojim razvijamo i održavamo gipkost tijela (fleksibilnost), koja je podložna promjenama tijekom života. Cilj istezanja je poboljšanje opće fizičke spremnosti, smanjenje mišićne napetosti i boli nakon napora, poboljšavanje cirkulacije, opsega i koordinacije pokreta te postizanje općeg osjećaja opuštenosti i ugode.
Razlikujemo tri načina istezanja:

  • statičko istezanje – krajnji položaj se zadržava 20-30 sekundi.
  • balističko istezanje – u krajnjem položaju se rade blagi pokreti.
  • proprioceptivna neuromuskularna facilitacija (PNF) – malo prije krajnjeg položaja napnemo (kontrahiramo) mišiće izazivajući suprotnu reakciju tj. opuštanje, što rezultira povećanjem dužine (amplitude) pokreta.

Kontraindikacije su tek minimalne.


gumePoduka izvođenja pokreta sa gumama:
ove vježbe namijenjene su širokom krugu ljudi zainteresiranom za tjelovježbu kroz rekreaciju ili dopunski trening. Najvažnija karakteristika ove vrste vježbanja je savladavanje opterećenja koje se povećava kako pokret napreduje prema završetku, odnosno mogućnost preciznog prilagođavanja opterećenja. Za izvođenje ovih vježbi potrebna je jednostavna oprema u obliku gumenih traka ili užeta različitih dimenzija te, prema potrebi, ručke. Vježbe su grupirane prema položajima učvršćenja guma: sprijeda, straga, odozgo, odozdo te s jedne ili obiju strana. Učinci vježbi s gumama su: poboljšanje motoričkih sposobnosti (apsolutne, eksplozivne ili izometrijske snage, brzine, koordinacije), poboljšanja funkcije tetiva i ligamenata, povećanje prokrvljenosti i opsega mišića, porast aerobnih i anaerobnih funkcionalnih sposobnosti, smanjenje rizika povreda zbog poticanja aktivnosti zapostavljenih mišićnih skupina, ubrzanje postupka rehabilitacije te kreiranje učinkovitijeg pokreta poticanjem neuro-stimulacija inače zapostavljenih u uobičajenom vježbanju.
Kontraindikacije:  ne preporučaju se izvoditi odmah nakon operativnih zahvata, pomaka i prijeloma koštanih struktura te discus hernije.


Program poduka za kvalitetnu koncetraciju, bolje pamćenje i pažnju:
Cilj ovih poduka je povećanje postojeće koncentracije, većeg pamćenja, pažnje i bistrine uma.

Program poduke za zdrav i bistar vid: cilj je ovih vježbi preventivan i terapijski, a postiže se relaksacija očnih mišića, bolja prokrvljenost mozga, sprečavaju naprezanje očiju i onemogućavaju daljnje pogoršanje vida. Tehniku je osmislio američki oftalmolog V.H. Bates, a razradili su ju njegovi učenici. Neposredno prije vježbanja preporuča se napraviti masažu (ili samomasažu) glave i očiju zbog poboljšanja učinka vježbi. Ako se klijent odluči ući u ovaj program, poželjno je maknuti kontaktne leće i odložiti naočale.
Kontraindikacije: ne preporuča se neposredno nakon kirurškog zahvata na oku ili očima.

Poduka za snažna leđa: Sastoji se od kombinacije Williamsovih fleksijskih vj. i Broonkovih vj., a prilagođene su pojedincu i njegovoj problematici. Cilj je povećanje snage mišića prednje trbušne stjenke, paravertebralne leđne muskulature i glutealne muskulature, povećanje pokretljivosti zglobova kralježnice, rastezanje skraćenih mišića, poboljšanje koordinacije, poboljšanje i održanje pravilnog držanja tijela.

Samopomoć kod bolnih leđa i vrata: „Ključ“ ovog programa je učenje i savladavanje motoričkih pokreta koje traže vaš vlastiti angažman. Bitno je da u pravom trenutku i na adekvatan način uklonite bol koja vas sputava u svakodnevnom životu.

Program oblikovanja vlastitog tijela: Vodimo vas individualno kroz program koji prilagođavamo vama i vašim potrebama. Izvođenjem i ponavljanjem programa pokreta oblikujemo vaše tijelo. Stječe se pravilan stav tijela i samopouzdanje. Lijepo i zdravo oblikovano tijelo podrazumijeva ravnotežu između pojedinih skupina mišića tijela koji su osnaženi i pravilno tonizirani.

daskaPoduka i edukacija ravnoteže, balansa i koordinacije: Cilj ovih poduke je da izvođenjem specifičnih zadataka usklađujemo rad muskulature i proprioceptora lijeve i desne strane tijela, te potičemo i unaprjeđujemo određene i nepredvidljive motoričke odgovore tijela na iznenadni podražaj, situaciju iz okoline. Rezultat takvog provođenja programa su jačanje ligamentarno- tetivnog sustava, povećanje opsega pokreta u zglobovima, veća stabilnost samih zglobova.

Poduka i edukacija kvalitetnog disanja: O disanju kao vitalnoj funkciji s kojom se rađamo ne razmišljamo, jer dišemo automatski. Kvalitetno disanje ima važnu ulogu u otklanjanju toksina iz organizma, smanjenju stresa, većoj prokrvljenosti cijelog organizma, jačanju imunološkog sustava, povećavanju snage tijela, a povećava se i ukupni plućni kapacitet. Cilj ovih poduka je  kako da postepeno potaknemo pluća na duboko dijafragmalno povezano disanje, a postepeno se izvode i druge tehnike disanja. Način takvog disanja ima i smirujući učinak na opće psihofizičko stanje osobe koja ga provodi. Kod poduke i edukacije tehnika i načina disanja prilagođavamo se svakoj osobi individualno.

Poduka i edukacija kako zadržati snagu tijela i uma: činjenica je da s godinama uz smanjenjem fizičke aktivnosti i poslove vezane uz sjedenje dolazi do  smanjenja mišićne mase i gubitka snage lokomotornog sustava što uzrokuje i smanjenje ravnoteže tijela. Cilj ovih poduka je stimulacija imunološkog sustava, povećanje kapaciteta pluća, povećanje snage tijela. Izvode se ciljani pokreti i vježbe za usklađivanje rada tijela i mozga, uz pravilno dijafragmalno disanje. Pokreti se ponavljaju u određenom intervalu i intenzitetu. Na taj način se uspostavlja adekvatan tonus i snaga mišića tijela te usklađuje rad uma.

Relaksacija: podrazumijeva stanje potpune fizičke i psihičke opuštenosti. Relaksacija se osjeća i vidi kao stanje mirnoće tijela i uma. Potpuna i kvalitetna relaksacija izazvat će u vama do sada potpuno novu senzaciju koja podsjeća na hipnozu. Postiže se pravilnim položajem tijela, mirnim disanjem i koncentracijom. Tehnika  provođenja vježbi relaksacije traje oko 30 minuta.

Poduka povećanja opsega pokreta: Prilagođena je pojedincu, s obzirom na individualne mogućnosti i potrebe. Izvodeći vježbe opsega pokreta omogućavamo mišićima, tetivama i ligamentima da se olabave, istegnu i postanu fleksibilnije (savitljivije ). Na taj način postižemo veći broj kretnji u samom zglobu.

Kvalitetno trčanje na „KRATKE I DUGE STAZE“ uz adekvatnu kreativnu pripremu i prevenciju

Kako bi postigli sklad, zadovoljstvo dugotrajnog i vremenski neograničenog trčanja bitna je adekvatna priprema muskulature tijela za trčanje, prevencija i oporavak.

Benefiti praktične radionice su:  usvajanje tehnika:

  • DNS disanje (povećava kapacitet pluća, a veća količina O2 povećava izdržljivost..)
  • Stretchinga (prije i nakon trčanja)
  • Specifične vježbe za zagrijavanje prije trčanja
  • Propriocepcija (povećava snagu mišićno-ligamentarnog sustava, utječe na veću koncentraciju i pamćenje, povećavaj stabilnost zglobova kod trčanja)
  • Primjena i korištenjem rollera za duboka tkiva, krioterapija, kriomasaže, manualna tehnika
  • Specifične vježbe za jačanje mišića (stopala, potkoljenice, natkoljenice…)
  • Rehidracija i prehrana i nadopuna prehrane (osnove)
  • Adekvatna odjeća i obuća (osnove)
  • Bandaže, aktivne ortoze, taping (osnove)